İçeriğe geç

MAZLUMLARIN BULUŞMA NOKTASI..!

MAZLUMLARIN BULUŞMA NOKTASI..

     Dr. Ali Şeriati Mısır ziyaretinde piramit yapılırken ölen binlerce kölenin mezarını ziyaret ettikten sonra o kölelere yazdığı MEKTUP…

“Kardeşim!

    Sen erbabını rahatlıkla tanırdın, yediğin kırbacın acısını açıkça hissederdin! Sen köle olduğunu, köleleştirildiğini, neden köleleştirildiğini, ne zaman köleleştirildiğini ve seni kimin köleleştirdiğini bilirdin. Biz ise bugün seninle aynı kaderi paylaşmamıza rağmen bu asırda bizleri kimin köleleştirdiğini bilmiyoruz…

    Üstelik köleleştirildiğimizden bile habersiz, malımızın ve canımızın nasıl yağmalandığını ve talan edildiğini bilmeden bu sefil ortama, bu düşünce sapkınlığına ve kula kulluğa duçar olmuşuz…

    Bugün bizi sadece bir hayvan gibi köleleştirmekle kalmadılar, bir meta gibi sömürdüler aynı zamanda.

    Senin asrından ve neslinden daha çok faiz ve vergi ödüyoruz. Bunca varlık, bunca sermaye, bunca sistem, bunca makine, bunca servet, bunca zenginlik, bunca üretim ve dünyanın bütün görkemli sarayları, bütün bu çark bizim tenimiz, terimiz, etimiz, kanımız, çilemiz perişanlığımız ve mahrumiyetimiz üzerinde dönmektedir…

    Evet, bu çarkı biz döndürüyoruz, karşılığında da yarına çıkaracak kadar karın tokluğu, hepsi bu kadar…

    Bugün senin döneminden daha fazla mahrumuz, senin yaşadığın dönemden daha çok zulüm ve sınıfsal ayrımcılık söz konusudur; fakat farklı bir çehreyle, daha süslü, daha yeni ve daha gizli bir kılıkla!”

   (Dr. Ali Şeriati ra)

       Mazlum aynı zamanda müstezaftır;

   “Mazlumun bedduasından sakının zira O’nunla Allah arasında perde yoktur.”(Hz. Muhammed sav)

   Müstaz’af, “za-u-fe (zayıf oldu)” fiilinin istif’al babından ism-i mef’uldür. “Za-u-fe” kuvvetli olmanın zıddıdır. Masdarı olan “za’f-zayıflık” nefiste ve bedende olduğu gibi, durum ve vaziyette, akıl ve re’yde de olur.

    Cahiliye toplumlarında toplumun çoğunluğunu teşkil eden, ezilen, hor görülen, güçsüz bırakılmış halk tabakası. Çağdaş modern toplumlarda da toplumun siyasi erkindekiler ile demogog ve destekçileri  tebaa’nın genel İnanç kültür gelenek, görenek ve adil bölüşümden ziyade aristokrasi çarkının dışında kalanları müstezaf iye tanımlamak mümkün.

   Müstekbirler tek sınıf ve tek çeşittir, İlkeleri ise zorbalıktır.

    Müstezaflar üç kısımdır,1-Kendi sınıfından ziyade Sistemin yanında yer alanlar,2-Kerhen sisteme hizmet edenler,3-Tamamen sistemin dışında kalıp, sistemin hiçbir şekilde rolüne rol katmayan tamamen aciz bırakılanlar. Sadece Milli gelir hesaplamasında insan yerine konulan mazlum ve  müstezaf kesim.(Çağdaş köleler başlıklı makalemizde detaylarını anlatacağız.)

     Çağdaş köleler ile tarihteki klasik köleler arasındaki birliktelik, ve Kara kaderleri Arasındaki fark zaman farkıdır, Gerisi teferruat, Teferruat ise, Köle senetlerinin biri italik biri de dik.

Tarih:Genel

İlk Yorumu Siz Yapın

    Bir yanıt yazın

    E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir